Pages

Sunday 29 July 2012

Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H




Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim 

bersama 

Ustaz Drs. Ahmad Termizi Bin Abdul Razak, Ketua Juri Imam Muda @ Astro Oasis





عن أبي هريرة رضي الله عنه قال : كان رسول الله صلى الله عليه وسلم يرغب في قيام رمضان من غير أن يأمرهم بعزيمة ثم يقول : من قام رمضان إيمانا واحتسابا غفر له ما تقدم من ذنبه. رواه البخاري ومسلم وأبو داود والترمذي والنسائي.



Terjemahan;

Daripada Abu Hurairah RA katanya: Rasulullah SAW pernah menggalakkan sahabatnya berqiam Ramadhan tanpa menyuruh mereka dengan kesungguhan (yang menunjukkan wajib), kemudian sabdanya: “Barangsiapa yang berqiam Ramadhan dengan penuh keimanan dan ihtisab (mengharapkan redha dan ganjaran Allah) akan diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu”.
(HR al-Bukhari, Muslim, Abu Dawud, al-Tirmizi dan al-Nasa’i)


ALHAMDULILLAH, bersempena Bulan Ramadhan tahun ini, untuk pertama kalinya, Synstyle Creative Ventures & BBS Entrepreneurs Millionaires  dengan kerjasama Persatuan e-Usahawan Wanita Malaysia akan mengadakan sebuah Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim bersama Ustaz Drs. Ahmad Termizi Bin Abdul Razak, Ketua Juri Imam Mud @ Astro Oasis
Tujuan Program ini diadakan adalah untuk membentuk satu "business network" yang berguna dalam memperkembangkan perniagaan anda & membentuk usahawan-usahawan yang berakhlak dan hebat, bertaqawa & berjaya di dunia & Akhirat dengan bersama-sama menyumbang dalam mengumpul dana (sadaqah) kepada Madrasah Anak Yatim Kajang.

Pendekatan Program ini juga amat menarik kerana Topik yang telah dipilih adalah satu topik yang amat relevan kepada semua usahawan dan bakal usahawan iaitu "Hebatnya Strategi Bisnes Ikon Usahawan & Tokoh Jutawan Islam: Sayidina Abdul Rahman Bin Auf"

Apakah yang akan diperolehi dengan menghadirkan diri ke Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim? Antara pengisian Program ini adalah:

#1 - Belajar Rahsia Menjadi Usahawan & Jutawan Berjaya Di Dunia & Akhirat

Pelajari kehebatan Stategi Bisnes Ikon Usahawan & Tokoh Jutawan Islam: Sayidina Abdul Rahman Bin Auf, bagaimana seorang jutawan Islam yang sentiasa tawadhuk dalam agama di samping berjaya dan kaya dalam perniagaan. Beliau juga adalah di antara 10 orang sahabat yang telah dikhabarkan oleh Baginda Rasulullah SAW jaminan Syurga oleh Allah

#2 - Bina Jaringan Kekayaan Anda

Dengan menghadirkan diri, anda boleh memperkembangkan jaringan perniagaan anda dan memperbesarkan potensi perniagaan anda. Kesemua peserta Program ini adalah usahawan yang berjaya dan juga bakal usahawan-usahawan yang sedang mencari peluang dan rakan kongsi perniagaan. Bayangkan betapa besarnya potensi perniagaan yang anda akan perolehi dari Program ini! Lagi satu, jangan lupa BAWA KAD BISNES anda untuk bersama-sama bertukar-tukar idea dan informasi tentang perniagaan masing-masing.

# 3 - Bentuk Sahsiah Peribadi Usahawan Islam Sejati

Selain "business networking" dan majlis ilmu, sempena Ramadhan yang mulia ini, anda juga berpeluang untuk membuat Amal Jariah dalam membantu golongan yang memerlukan hanya dengan menghadirkan diri ke Program ini. Ini kerana 40% daripada hasil pelaburan Tiket anda akan disedekahkan kepada Madrasah Anak Yatim Kajang. Anda juga berpeluang untuk bersama-sama mereka dalam Majlis Berbuka Puasa ini. Ini sejajar dengan Firman Allah:

“Dan berbuat baiklah kepada ibu bapa dan kaum kerabat serta anak-anak yatim dan orang-orang miskin.” (Surah Al Baqarah,2:83


Ini dapat kita perhatikan menerusi satu hadis Nabi bermaksud, dari Ibnu Abbas, berkata:

“Rasulullah SAW adalah orang yang paling dermawan dan lebih besar kedermawannya pada bulan Ramadan ketika Jibril menemuinya. Jibril biasanya menemuinya setiap malam Ramadan, lalu tadarus al-Quran (dengan Nabi SAW). Sungguh Rasulullah ketika ditemui Jibril menjadi orang yang lebih bermurah hati dalam memberikan kebaikan, sehingga lebih banyak daripada tiupan angin.’ (Hadis Bukhari dan Muslim)



Secara tidak langsung, sedikit-sebanyak perkara ini dapat membentuk sahsiah seorang Usahawan yang prihatin, berjaya, kaya dan sentiasa diberkati Allah SWT di dunia dan juga Akhirat


# 4 - Bertukar-Tukar Fikiran & Berkongsi Pengalaman Dengan Usahawan Yang Telah Berjaya


Anda juga boleh pelajari taktik dan teknik bagaimana untuk berjaya dalam perniagaan dengan mendengan secara "LIVE" pengalaman Usahawan-Usahawan yang telah berjaya dalam perniagaan masing-masing. Secara tidak langsung, ini dapat memberui satu sumber inspirasi bagi Usahawan-Usahawan yang sedang menjalankan perniagaan dan sumber aspirasi bagi bakal -bakal usahawan. 


# 5 - Bertemu, bertazkirah & bersolat Tarawaih dalam Sesi Ihya' Ramadhan bersama Ustaz Drs. Ahmad Termizi Bin Abdul Razak, Ketua Juri Imam Mud @ Astro Oasis


Alhamdulillah, Program ini juga telah mendapat kerjasama dari  Ustaz Drs. Ahmad Termizi Bin Abdul Razak, Ketua Juri Imam Mud @ Astro Oasis untuk bersama-sama dalam Sesi Ihya' Ramadhan. Sebagai seorang Motivator, beliau juga akan berkongsi pengalaman dengan peserta Program tentang ciri-ciri Usahawan Islam yang berjaya dan sentiada mendapat Berkat dari Allah SWT. Perkongsian ini akan dapat kita sama-sama amalkan dan Insya Allah menjadi seorang Usahawan Islam yang sejati.


Berikut adalah Aturcara  Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim








Di antara Program-Program yang telah dijalankan sebelum ini:


















Berapa Pelaburan Yang Diperlukan?



Pelaburan adalah cuma RM50/orang sahaja dan 40% daripada hasil pelaburan Tiket anda akan disedekahkan kepada Madrasah Anak Yatim Kajang..



SPECIAL EARLY BIRD BONUS!!



Kami juga ingin memberi 4 BONUS EKSLUSIF KHAS UNTUK ANDA hanya kepada:

10 ORANG PESERTA YANG PERTAMA MENDAFTAR & MEMBUAT PELABURAN!!

Berikut adalah SPECIAL BONUS tersebut:


Jadi nilai keseluruhan BONUS sahaja sudah melebihi RM700!! Pelaburan anda pula Cuma RM50!

Apa lagi? Jom Bertindak Sekarang Untuk Sama-sama Beramal & Berjaya !!!!

Jadi, ambillah tindakan yang bijak dengan mendaftar SEKARANG sebelum kuota harga eksklusif habis dan tempat penuh!






Bagi anda yang ingin turut serta, boleh lah ikut salah satu daripada prosedur di bawah..

(A) Untuk yang ingin membuat pelaburan melalui Cash Deposit Machine (CDM) atau Online-Banking:

1) Mendaftarkan kehadiran anda dengan klik button di bawah:



2) Buat pelaburan yuran komitmen RM50 (sebelum 4 Ogos 2012) kepada akaun pembayaran sepertimaklumat bank yang ada di dalam button di atas.

3) Pendaftaran anda akan disahkan

4) Berbicara, beramal & bergembiralah! :)

(B) Untuk yang ingin membuat pelaburan melalui Kad Kredit atau Kad Debit (melalui PayPal):

1) Mendaftarkan kehadiran anda dengan klik button di bawah:


  
2) Buat pelaburan yuran komitmen RM50 (sebelum 4 Ogos 2012) kepada akaun pembayaran dengan klik pada button di bawah:


3) Isikan butiran Kad Kredit / Kad Debit anda dengan klik seperti di bawah:




4) Pendaftaran anda akan disahkan

5) Berbicara, beramal & bergembiralah! :)



(C) Untuk yang TIDAK DAPAT HADIR dan ingin MENDERMA ATAU SADAQAH melalui Cash Deposit Machine (CDM), Online-Banking, Kad Kredit atau Kad Debit (melalui PayPal):


boleh lah ikut prosedur di bawah..

1) Mendaftarkan pembayaran derma / sadaqah anda dengan klik button di bawah:



2-1) Buat pembayaran derma / sadaqah melalui Cash Deposit Machine (CDM) atau Online-Banking kepada akaun pembayaran seperti maklumat bank yang ada di dalam button di atas.

2-2) Buat pembayaran derma / sadaqah melalui  Kad Kredit atau Kad Debit (melalui PayPal)  dengan klik button di bawah.

                                                 
2-2-1) Isikan butiran Kad Kredit / Kad Debit anda dengan klik seperti di bawah:





3) Pembayaran anda akan disahkan



NOTA: Untuk yang tidak dapat hadir dan hanya ingin menderma / sadaqah, 100% jumlah derma anda akan disalurkan kepada Madrasah Anak Yatim Kajang pada malam Program tersebut.




Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi 03-91740361 (Pejabat BBS Millionaire Entrepreneurs Group) atau 03-56365507 (Pejabat Synstyle Creative Ventures) atau nombor-nombor di bawah ini:

1.            Saya sendiri, Azharee @ 0176779886      
2.            Tuan Firdaus @ 013-6460554
2.            Tuan Fauzi @ 0193772014
3.            Tuan Ariff @ 0173542506

Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim

Lokasi:                 


01-02 , Wisma Zelan , Bandar Tasik Permaisuri 2,                              
Kuala Lumpur.

Untuk Peta, sila klik di sini.



Masa:                    
Dari Jam 2 petang sehingga selesai Solat Tarawaih

Tarikh:                  
Sabtu, 11/8/2012

Jom turut serta bersama kami dalam Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim

Daftarkan tempat anda sekarang!

TEMPAT TERHAD!!






Salam Ramadhan & Selamat Berbuka Puasa


Ikhlas,



Azharee Wahid

Pakar Komunikasi Bisnes & Jurulatih Jualan Antarabangsa










Untuk pertanyaan sila hubungi:

Synstyle Creative Ventures
9-1, Jalan PJS 11/28b, Bandar Sunway,
46150 Petaling Jaya, Selangor.
Tel: 03 5636 5507 / Fax: 03 5637 8795



P.S.  Seat yang disediakan cuma 30 unit saja. Tempah SEKARANG sebelum habis!

P.S.S.  Untuk Bengkel ini, setiap satu tiket membolehkan anda bersedekah kepada Madrasah Anak Yatim Kajang!

P.S.S.S.  Harga tiket  Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim ini mungkin akan DINAIKKAN bila-bila masa. Anda memang BIJAK jika daftar hanya dengan pelaburan cuma RM50 sekarang!

P.S.S.S.S.  Nantikan lagi BONUS-BONUS ISTIMEWA semasa Program Bicara Bisnes Ramadhan 2012M/1433H & Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak-Anak Yatim ini dijalankan! Anda pasti teruja!!


Sila berikan komen ikhlas anda di bawah dan anda mungkin akan memenangi HADIAH MISTERIdaripada saya yang bernilai RM50. Sila komen sebelum 4 Ogos 2012!



No comments:

Post a Comment

Sila komen...